Podczas gdy oferta McDonalda jest w
stanie "porwać" głównie dzieci, mobile knajpki walczą o przychylność ich rodziców.
Co właściwie proponują nam coraz
modniejsze food trucks? Przede wszystkim trochę inny sposób serwowania dobrze
znanych nam produktów takich jak burgery czy naleśniki. Tak więc
popularność nie jest w tym wypadku związana z innowacyjnym produktem, a raczej
z podejściem do jego sprzedaży, opartym na trzech filarach:
1.
Prostocie jedzenia oraz gwarancji świeżości produktów
2.
Dobrej reklamie (facebook)
3.
Ciekawym, zabawnym pomyśle na sprzedaż
Nie ma specjalnie nic odkrywczego w
stwierdzeniu, że ludzie chcą jeść produkty świeże. Nie dziwi też to, że food trucks postanowiły tę potrzebę zaspokoić. Ma w nich nie być zamrażalek ani przygotowywanych w mikrofalówkach potraw. Jedzenie wydawane jest danego dnia dopóki są produkty do jego
wykonania. Świeżości produktów może sprzyjać też wysoka specjalizacja mobilnych
knajpek. Cechuje je proste, krótkie menu. Jeśli przyszliście tutaj zjeść
burgera to raczej nie zjecie już deseru. Amatorzy słodkości nie pozostaną
jednak na lodzie. Zadbają o to chociażby Riki Tiki Naleśniki czy bus z ciastkami - Co ja Ciacham?.
Ale mobilne knajpki zdobywają głównie
klientów dzięki dobrej reklamie i ciekawym, nieco zabawnym pomysłom na sprzedaż.
Przykładowo Maximus minimus sprzedaje swoje
produkty w pancernej świni na kółkach, a oglądając stronę internetową Magic Bus Cafe można dojść do wniosku,
że jest to naprawdę różowa strona, a jej właścicieli z pewnością nie można oskarżyć
o brak poczucia humoru. Uwagę klientów mają przyciągać krótkie, pomysłowe nazwy knajpek,
które zdecydowanie wpadają w ucho i dają się łatwo zapamiętać.
Prężnie działające strony na facebooku
precyzyjnie informują gdzie w najbliższym czasie będzie można spotkać knajpkę,
a często też poza przekazywaniem podstawowych informacji bawią ciekawymi
postami - Bobby
Burger.
Pomimo, że niektórzy z właścicieli tych
kółkowych knajpek przyznają, iż wybrali taką opcję sprzedawania jedzenia ze
względu na brak środków finansowych na zbudowanie czy utrzymanie lokalów stacjonarnych
wydaje się, że nie jest to tylko chwilowa moda, a sposób na dobry biznes.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz