sobota, 7 lipca 2012

Apetyczna panna Dahl - Sophie Dahl

Tytuł: Apetyczna panna Dahl
Autorka: Sophie Dahl
Fotografie: Jan Baldwin
Wydawnictwo FILO

     
      Duże rozczarowanie. te dwa słowa nierozłącznie kojarzą mi się z książką Apetyczna panna Dahl. Po tak wielu pozytywnych recenzjach, które przeczytałam, spodziewałam się, może nie książki kucharskiej pełnej skomplikowanych przepisów, ale z pewnością źródła inspiracji. Niestety moim zdaniem jest to książka z gatunku tych, do których sięga się dwa, trzy razy, a potem rzuca w kąt i o nich zapomina. 

      Po przeczytaniu książki nie mam wątpliwości, iż Sophie Dahl uwielbia jedzenie, ale nie odnoszę wrażenia, iż potrafi gotować. W książce znajdziemy około 100 przepisów, między innymi na: jajka zapiekane z boćwinką, jajka w koszulkach na pieczarkach z kozim serem, kompot z zimowych owoców, musli z jogurtem.
Wszystkie przepisy podzielone są na pory roku, zgodnie z ich sezonowością.  Następnie dokonano jeszcze jednego podziału według spożywanych w ciągu dnia posiłków. Dzięki temu możemy w łatwy sposób skompletować jadłospis na cały dzień. Na zakończenie podane są oczywiście desery, w tym dobrze znany chlebek bananowy. 
Każdą porę roku poprzedza dłuży opis życia Sophie, głównie z okresu dorastania oraz pracy modelki. Próbuje nas ona przekonać do zdrowego stylu życia, podaje swój sposób na walkę ze zbędnymi kilogramami. 
        To co mnie zachwyca przede wszystkim w tej książce to zdjęcia autorstwa Jana Baldwina, przedstawiające właściwie wszystkie potrawy polecane przez Sophie.







3 komentarze:

  1. Mnie książka nie rozczarowała :) chodziłam za nią przez pół roku, a gdy wreszcie ją kupiłam oglądam ją w każdy wolny wieczór na dobranoc :). Oczywiście jest to spowodowane głównie zdjęciami, ale to dla mnie akurat jedna z ważniejszych rzeczy w książce kucharskiej. Dodatkowo zachwyca mnie samo wydanie i druk na matowym papierze!

    OdpowiedzUsuń
  2. 23 year-old Environmental Tech Briney O'Collopy, hailing from McBride enjoys watching movies like Doppelganger and Reading. Took a trip to Historic Town of Grand-Bassam and drives a F150. Wiecej wskazowek

    OdpowiedzUsuń
  3. 43 years old Staff Accountant III Gerianne Klejin, hailing from Sioux Lookout enjoys watching movies like "Hound of the Baskervilles, The" and Lockpicking. Took a trip to Garden Kingdom of Dessau-Wörlitz and drives a Ferrari 250 GT LWB California Spider. zobacz na tej stronie internetowej

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...